A projekt célkitűzése

A 21. század pedagógusának egy állandóan változó környezethez kell alkalmazkodnia, amelyet gyors technikai és informatikai átalakulás, munkaerőpiaci és demográfiai változások jellemeznek. Ennek elengedhetetlen feltétele szakmai tudásuk és kompetenciáik folyamatos fejlesztése, és az élethosszig tartó tanulás megvalósulása. A tanulás lehetősége, valamint a más oktatási szereplőkkel való kapcsolódás lehetősége az egész életpályán át elérhető kell, hogy legyen, mivel a  szakmai kapcsolatok megerősítése egymás között kulcsfontosságú a hatékony folyamatos szakmai fejlődés megvalósításához (Wei, Darling Hammond, Andree, Richardson, and Orphanos, 2009[1]) . A hatékony kollaboráció lehetővé teszi a tanárok számára a tudásmegosztást, illetve szakmai tudásuk elmélyítését elméleti és módszertani szinten, valamint a tanítás és tanulás folyamatát érintő kérdésekben. A tanári kollaboráció emellett a tanulói eredményeket is bizonyíthatóan pozitív módon befolyásolja. Az EFFeCT projekt fókusza a tanári kompetenciák fejlesztése az egész életpályán átívelő tanulási lehetőségek megerősítése útján.

A projekt célja elsősorban a tanárok kollaboratív tanulásának elősegítése, a szakmai együttműködések és a hálózatosodás támogatása pedagógusok és más oktatási szereplők (tanárképzők, kutatók, stb.) között, átfogó célja pedig, hogy segítse a pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésével kapcsolatos innovatív szakpolitikai intézkedések megszületését nemzeti, regionális illetve helyi szinten.  A projekt tehát a tanárok kompetenciafejlesztéséhez kíván segítséget nyújtani és ezáltal a tanulók számára is jobb tanulási lehetőségeket biztosítani.


[1] Darling-Hammond, L., Wei, R.C., Andree, A., Richardson, N. and Orphanos, S. (2009),“Professional Learning in the Learning Profession: A Status Report on Teacher Development in the United States and Abroad” in The Status of Professional Development in the United States, Stanford University.