A projekt felépítése

A tanárok együttes tanulása a tanárképzés minden fázisában és minden formában megvalósulhat. Az alábbi ábra keretet alkot a tanárok kollaboratív tanulásának fő formáiról, amelyekben a különböző szinteken megtalálható politikai szereplők a leginkább érintettek. A háromszögek egymásba ágyazhatóan is értelmezhetők (az iskolai szint a helyi szinten belül stb.). 

Jobbra a főbb kormányzati szakpolitikai szinteket listáztuk, míg a háromszögben a kollaboratív tanárképzés fő formái és lehetséges helyszínei vannak összefoglalva.

Az EFFeCT projekt konkrét céljai a következők voltak:

  • Innovatív megközelítések, jó gyakorlatok azonosítása, a tanárok és más oktatási szereplők együttműködő tanulásának megvalósítása érdekében
  • Részletesen feltérképezni (hazai és nemzetközi elemzéseken keresztül) a beazonosított innovatív gyakorlatok működési folyamatait, előnyeit és kihívásait
  • Egy Európai Módszertani Keret kidolgozása, amely ötlettárként és útmutatóként szolgál gyakorló pedagógusok illetve oktatási döntéshozók számára egyaránt
  • A Módszertnai Keret tesztelése három különböző ország kontextusában: a tanárok kollaboratív tanulásával foglalkozó szakmai programok létrehozása és tesztelése
  • Szakpolitikai ajánlások megfogalmazása a tanárok együttműködő tanulásának hatékony támogatásával kapcsolatban

TEVÉKENYSÉGEK:

  • Innovatív gyakorlatok azonosítása nemzetközi szinten
  • Egy közös értékelési kritérium kidolgozása az innovatív gyakorlatok elemzéséhez
  • A Módszertani Keret létrehozása
  • A Módszertani Keret tesztelése szakmai programok segítségével
  • Reflexiók a Módszertani Kerettel kapcsolatban – workshop szervezése oktatásügyi szereplők számára
  • Értékelési módszertan kidolgozása