TKT Útmutató (e-book) »  Értékelés, hatás

3.4.  Értékelés, hatás

Ezt hagyta el legutoljára. Folytassa az olvasást vagy kezdje az elejénél.

A fejezet összefoglalja az EFFeCT-projekt megállapításait, hogy véglegesítse a projektcsapat által kidolgozott keretet és módszertant.

A cél:

  • annak értékelése, hogy mi a hatása a tanárok kollaboratív tanulásának, amely az egyén és a társadalom fejlődése szempontjából nélkülözhetetlen;
  • azon kihívások kezelése, amelyeket a gyorsan változó, több szinten megjelenő társadalmi igények támasztanak egy bizonytalan és kiszámíthatatlan időszakban.

A projekt részeként elvégzett elemzésből kiderül, hogy a tanárok kollaboratív tanulása az egyik legmegfelelőbb eszköz a sikeres átalakulás meglévő akadályainak felszámolására, valamint az iskolákban, illetve az oktatási rendszerben szükséges figyelemre méltó változások megvalósítására. Ez a tanárok kollaboratív tanulását jellemző sajátosságokkal magyarázható, amely ötvözi a tanulás különféle típusait (kognitív tanulás, affektív tanulás, tapasztalati tanulás) és egy közös nyílt platformot biztosít a tanuláshoz, valamint az egyének, a társadalom és a szervezetek változásához, ideértve a közös kép kialakítását az ismeretlen jövőről.

Minthogy a tanárok kollaboratív tanulása szorosan összefügg a tanár tanulási folyamatban végzett munkájával és az abban betöltött szerepével, amely folyamat a tanulási célok függvényében ötvözi a hagyományos, multi- és interdiszciplináris tanítási és tanulási stratégiákat, a szerzők e stratégiák különböző aspektusaira vonatkozóan is bemutatnak egy összehasonlító elemzést a tanárok kollaboratív tanulásának szemszögéből nézve.

A tanárok kollaboratív tanulása által kifejtett hatás mérésének az EFFeCT-projekt keretében kidolgozott rendszere azon különböző aspektusokat rendszerezi, amelyek alapján a megfelelő kulcselemek mérési mutatóként történő használatával értékelhető ennek a fajta tanulásnak a hatása.

Az EFFeCT-tanulmány főbb fejezetei (szerzők: Rolands Ozols és Karine Oganisjana):

  • 1.  A tanárok kollaboratív tanulása – értékelési keret
  • 1.1. Az oktatás koncepciója
  • 1.2.  A tanulás célja és eredményei korunk társadalmában
  • 1.3.  A tanár munkája és szerepe
  • 1.4. Kényszerítő tényezők az oktatási rendszer következetessége és az önmegújulás irányába
  • 2.  A tanárok kollaboratív tanulásának gyakorlata – az EFFeCT-projekt egyik esete
  • 3. Ajánlások gyakorló szakemberek számára a tanárok kollaboratív tanulása hatásának méréséhez