Az EFFeCT-projekt a tanárok kollaboratív tanulásáról megszerzett ismeretek összegyűjtése és egy olyan közös keretbe rendezése érdekében indult, amelynek segítségével megtervezhető, megkönnyíthető és értékelhető a tanárok kollaboratív tanulásának folyamata. A folyamatot egy kutatási, egy fejlesztési és egy kísérleti szakasz (akciókutatás) támogatta. A kísérleti szakaszt követően az elméleti és gyakorlati tapasztalatokat egyaránt összegeztük: ezeket tesszük most közzé ezen a platformon.
Az EFFeCT-portál tehát lényegében a Tanárok Kollaboratív Tanulásának Európai Módszertani Kerete, amelyre vonatkozóan a konzorcium minden projekteredményt kiadás alá rendezett és közzétett. A webhely használata nagyon egyszerű: szivárványos design alatt kapcsolódik össze minden tartalmi elem, lehetővé téve, hogy a felhasználók, bárhol legyenek is, elkezdhessék a tanulási folyamatot, rátaláljanak a legfontosabb ötletekre, eszközökre vagy ihletforrásokra, hogy a személyes tanulási igényeiknek megfelelően fejleszthessék kollaboratív tanulási ismereteiket és készségeiket.
Az Útmutató a tanárok kollaboratív tanulásához című e-könyv négy részre tagolódik, a Tudástár és a Könyvtár lényeges elemeinek összekapcsolása céljából a szöveg alatt ezek mindegyike kiegészül vonatkozó tartalmakkal. A szövegbe ágyazott hivatkozások segítségével ezen kívül eljuthatunk a Glosszáriumhoz is.
Kiknek szól az Útmutató?
A könyvet úgy állítottuk össze, hogy az a különböző szinteken álló különféle célcsoportok és az ezekbe tartozó egyének igényeit is kielégítse. Az EFFeCT webhelyén lévő hivatkozásokra kattintva olyan anyagokat talál, amelyeket elolvashat, átgondolhat, felhasználhat, saját körülményeihez igazíthat, amelyekkel játszadozhat, és amelyekből Ön és kollégái ihletet meríthetnek saját anyagaik elkészítéséhez, amelyeket aztán megoszthatnak másokkal.
A könyv elsősorban a következő személyeknek készült:
- tanároknak, oktatási intézmények vezetőinek, mentoroknak, oktatóknak, tanárképző oktatóknak stb., akik a tanárok szakmai fejlődéséért és a tanári közösségek kollaboratív tanulásának elősegítéséért felelnek;
- szakpolitikai döntéshozóknak, akiknek felelősségi körébe tartozik a tanárok szakmai fejlődése körülményeinek fejlesztése;
- kutatóknak, akiket érdekel a tanárok kollaboratív tanulásának kérdése;
- bárkinek, aki ihletet kíván meríteni, és tanulni akar.