Az EFFeCT projektben úgy látjuk, hogy a tanárok kollaboratív tanulásának folyamatai saját szociokulturális környezetükben zajlanak, és a tanárok célzott interakciós folyamatokon alapuló közös munkáját jelentik, amelynek célja, hogy – participatív és inkluzív értékek alapján, és a tanulás expanzív, nem pedig tesztorientált vagy performatív felfogása iránti elkötelezettséggel – előmozdítsa a tanárok tanulását. Emellett úgy értelmezzük, hogy a tanárok kollaboratív tanulása magában foglalja az ismeretek, az érzelmek és a gyakorlat fejlesztését. Úgy tekintjük, hogy a tanulás az egyének interakcióban zajló saját tevékenységeinek eredménye, amely interakció célzott folyamatokat foglal magában, amelyek mindegyike a tanárok tanulását hivatott támogatni. Meggyőződésünk, hogy a tanárok sikeres kollaboratív tanulása a részvételre épülő szakmaiságra és a szakmai közösségeken belüli mély szintű együttműködésre épül, elősegítve az esélyegyenlőséget és törekedve a mélyreható tanulásra.
A fenti megközelítésmód és elképzelések különböző nézőpontokból jelennek meg A tanárok kollaboratív tanulását elősegítő európai módszertani keretben, ahogyan a projektünket elneveztük, és aminek az EFFeCT-portált tekintjük.