Csoportos játék, ahol minden résztvevő megtapasztalja, hogy másokkal interakcióban új tudáshoz juthat, a többiek megfigyelése és a hatékony kérdezéstechnika pedig segít a feladat megoldásában.
A gyakorlat segít a tanároknak érzéseket, élményeket, problémamegoldó stratégiákat megosztani, erősíti a szakma és az iskola iránti elköteleződés érzését, lehetőséget nyújt a társas támogatás kiváltására. A tanárok – szűkre szabott keretek között – megismerhetik egymás motivációit és nehézségeit is. Ezek a beszélgetések később informálisabb környezetben könnyen folytathatóak.
A gyakorlat célja feltérképezni, és tapasztalatot cserélni arról, hogy a résztvevők milyen attitűdökkel rendelkeznek az új oktatási trendek, innovatív megoldásokkal és általában az iskola változó társadalmi környezetével szemben, milyen trendeket észlelnek már lokálisan is, és melyek tűnnek számukra távolinak vagy utópisztikusnak.
A társasjáték célja az attitűdformálás, olyan alapelvek elfogadása, mint hogy a fejlődés lehetséges, egymás óráinak látogatása lehetőséget ad a tanulásra, fontos a saját tevékenységre való folyamatos reflektálás és a kollégákkal folytatott szakmai diskurzus.
A feladat célja tudatosítani a résztvevőkben az egyéni tanulási célok kitűzésének pozitív hatását az elvégzett feladat hatékonyságát illetően. A gyakorlat alapvetően egyéni munkában, mégis összességében csoportkeretben valósul meg, a csoport eredményei pedig visszajelzésként szolgálnak az egyes résztvevőknek a saját teljesítményük és vállalásaik értékelésében.
A gyakorlat célja rávilágítani a csoportfolyamatok, az információáramlás és az együttműködés szerepére a tudáskonstruálás folyamatában és a közös célok elérésében. A játék segít tudatosítani a csoportfolyamatokat, az információszerzési, -szervezési stratégiák jelentőségének felismerését, annak belátását, hogy az egyén tudásával hozzájárulhat a kollektív tudáshoz és hogy a közösség több mint az egyének összessége.
A gyakorlat célja az együttműködés játékos kipróbálása a gyakorlatban, egy viszonylag semleges terepen, egy tervezést és némi kézügyességet igénylő feladat révén. A gyakorlat kiválóan alkalmas a csapatépítésre, ugyanakkor az együttműködésben megnyilatkozó nehézségek feltárására és moderált megbeszélésére is.
Ez a játék jó kiindulása lehet egy tanári tanulócsoportnak a hatékony együttműködés megalapozásához. A kapcsolódó kifejezések a tanításban releváns értékek köré csoportosulnak, mely segíti a közös gondolkodást akár úgy is, ha csak beszélgetnek az egyes kifejezések értelmezéséről. Ez önmagában konstruktív vitát fog elindítani.
Kurzusunk célja megismertetni a családi és iskolai értékek kapcsolatának szerepét a tanulók nevelésében. A tanulók eredményességének emelése érdekében az iskola, pedagógus, szülő, szülőközösség kapcsolat jelenlegi helyzetének felülvizsgálatára épülő új, nevelőpartneri szemlélet kialakítása, az együttműködést segítő módszerek, eszközök megismertetésével korszerű, partneri kapcsolat kialakításának segítése, formáinak megismerése.