A nemzetközi együttműködés fő célja egy olyan európai módszertani keretrendszer kidolgozása volt, amelynek célja a tanárok és egyéb oktatási szereplők kollaboratív tanulásának elősegítése, és mindeközben iránymutatást kínál a döntéshozók számára az adaptálhatóság érdekében. A Tanárok Kollaboratív Tanulását (TKT) célzó keretrendszer megalkotása a partnerek az oktatás különböző szintejein végzett kutatására épült, mely sorána kollaboratív tanulás jó gyakorlatainak felkutatása, az elemzési szempontok azonosítása és a jó gyakorlatok elemzése történt meg.
A fejlesztési szakaszban a jó gyakorlatok elemzése során nyert következtetésekből kialakításra került a Tanárok Kollaboratív Tanulásának Európai Módszertani Keretének első verziója, melyet a résztvevő országok a pilot szakaszban nemzeti szinten, szakmai programok és műhelyek segítségével teszteltek és továbbfejlesztettek. Végül a szintézis fázisában a partnerek értékelték a teljes fejlesztési folyamatot, és a következtetések levonásával véglegesítették a TKT-t.
A projekt legfőbb eredményei:
1. az EFFeCT-portál, amely azonos a Tanárok Kollaboratív Tanulásának Európai Módszertani Keretével. A konzorcium ezen belül rendezett és tett közzé minden további projekteredményt:
Az Útmutató a tanárok kollaboratív tanulásához című e-könyv az alábbi részekre tagolódik:
1.1. a Módszertár, mely az Útmutató egyes fejezeteinek megértését támogatja különböző vonatkozó tartalmakon keresztül.
1.2 Könyvtár, mely letölthető szakmai anyagok és projekt dokumentumok segítségével segít tovább tájékozódni a tanárok kollaboratív tanulásának témájában.
1.3 Szószedet, mely a tanárok kollaboratív tanulásának legfontosabb teminusait magyarázza az érdeklődők számára.
A dokumentum fejezetei és az azokat támogató tartalmak közötti eligazodást szövegbe ágyazott hivatkozások segítik.
2. Értékelési módszertan: kritériumrendszer a szakmai és módszertani keret monitorozására és az adaptálási lehetőségek értékelésére. (angol nyelven elérhető)
3. Esettanulmányok: a pilot programok eredményeinek bemutatása és értékelése.
4. Szakmai rendezvények: nemzetközi webinárium; az eredmények bemutatása releváns EU szakpolitikai fórumokon.