A tanárok együttes tanulása a tanárképzés minden fázisában és minden formában megvalósulhat. Az alábbi ábra keretet alkot a tanárok kollaboratív tanulásának fő formáiról, amelyekben a különböző szinteken megtalálható politikai szereplők a leginkább érintettek. A háromszögek egymásba ágyazhatóan is értelmezhetők (az iskolai szint a helyi szinten belül stb.).
Jobbra a főbb kormányzati szakpolitikai szinteket listáztuk, míg a háromszögben a kollaboratív tanárképzés fő formái és lehetséges helyszínei vannak összefoglalva.
Az EFFeCT projekt konkrét céljai a következők voltak:
- Innovatív megközelítések, jó gyakorlatok azonosítása, a tanárok és más oktatási szereplők együttműködő tanulásának megvalósítása érdekében
- Részletesen feltérképezni (hazai és nemzetközi elemzéseken keresztül) a beazonosított innovatív gyakorlatok működési folyamatait, előnyeit és kihívásait
- Egy Európai Módszertani Keret kidolgozása, amely ötlettárként és útmutatóként szolgál gyakorló pedagógusok illetve oktatási döntéshozók számára egyaránt
- A Módszertnai Keret tesztelése három különböző ország kontextusában: a tanárok kollaboratív tanulásával foglalkozó szakmai programok létrehozása és tesztelése
- Szakpolitikai ajánlások megfogalmazása a tanárok együttműködő tanulásának hatékony támogatásával kapcsolatban
TEVÉKENYSÉGEK:
- Innovatív gyakorlatok azonosítása nemzetközi szinten
- Egy közös értékelési kritérium kidolgozása az innovatív gyakorlatok elemzéséhez
- A Módszertani Keret létrehozása
- A Módszertani Keret tesztelése szakmai programok segítségével
- Reflexiók a Módszertani Kerettel kapcsolatban – workshop szervezése oktatásügyi szereplők számára
- Értékelési módszertan kidolgozása